Digitale tool TNO-onderzoek
In opdracht van de ABU had TNO onderzoek gedaan naar flexstrategieën van Nederlandse bedrijven. Ruim 900 bedrijven uit negen sectoren werd gevraagd welke flexibiliteitsmaatregelen zij toepassen, wat de omvang is van hun flexibele schil en welke ontwikkelingen zij op dit vlak verwachten.
De ABU vroeg MediaAdvice om te kijken hoe de informatie uit dit onderzoeksrapport voor stakeholders toegankelijker kon worden gemaakt. De oplossing die wij bedachten, was om de belangrijkste bevindingen uit het onderzoek bijeen te brengen in een digitale tool: De Toekomst van Flex. Naast korte uitleg over de belangrijkste conclusies van het TNO-onderzoek, zijn in de tool diverse interactieve grafieken te vinden. Bij deze grafieken is het mogelijk om op eenvoudige wijze persoonlijke selecties te maken, bijvoorbeeld voor bepaalde economische sectoren of een selectie op bedrijfsgrootte.
Door de informatie uit het rapport op deze manier te communiceren, werd de zeggingskracht en interessewaarde aanzienlijk vergroot.